Sweet little girl, I wanna be your boyfriend

Hey hey hemskt mycket Hey!

Dagen började med en promenad med två hundar under en regnfri(!) himmel. Solen sken, fåglarna kvittrade och jag var trött och aldrig förr. Hundarna hade bestämt sig för att tillsammans bli kissnödiga 6.00. Kul för mig. Men efter denna tidiga promenad fick jag i alla fall sova tre sköna timmar innan det var dags för att gå upp igen.. för att hundarna skulle kissa... hmpf..

Till lunch gick jag till Stardoughs, det lokala fiket, och åt med mig själv. Jag hade tänkt ha en lugn lunch med en bok och lite anteckningar, men jag stötte på en dam som började prata med mig. Hon var mycket intresserad av Sverige och var förvånad över att jag såg ut att tillhöra den amerikanska kulturen med mina kläder och min frisyr. Efter fem minuters konversation med denna dam, vid namn Marla, förstod jag att hon trodde att svenskar levde 50 år tillbaka i tiden. Hon blev till och med överraskad när jag sa att jag köpt min klänning på en second hand affär i Sverige, för hon trodde inte att Sverige hade några second hand butiker. Det tog mig ett bra tag att övertyga henne om att jag faktiskt bara hade bott här i tre månader, att jag faktiskt kom från Sverige, att mina kläder var köpta i Sverige och att jag faktiskt hade engelska som andraspråk. Jag fick helt enkelt övertyga henne om att vi faktiskt inte levde i grottor i Sverige. Men innerst inne tror jag att hon inte gick på ett skvatt jag sa, och att hon kommer fortsätta se Sverige som ett land med massor av vildar med självsydda kläder.

Julen blev inte ett totalt fiasko trotts allt, vi hade middag med restrerande studenter här, drack öl och hade trevligt. Så folket, jag medger att jag överreagerade en smula i mitt förra inlägg. Men är det någon nyhet att jag är en dramaqueen?

Nu ska Dramaqueen ut med hundarna och sedan ära TORTELLINI, MUMS :D:D:D:D:D

Ha det förtäffligt fram tills vi hörs vid igen.
Adjö kära du.

Kommentarer
Postat av: Magnus G Bergström

Jag skriver till dig här, eftersom jag vet att det är så få som skriver i kommentarer... Så jag tänkte vara lite snäll och skriva!



PS När kommer min dotter hem?

2008-12-29 @ 23:08:50
URL: http://blogg.teaterverkstaden.se
Postat av: Jennyfer

Haha tack, vad snall du ar :)



Jag kommer hem i mitten/slutet av juni.

Puss!

2008-12-30 @ 23:03:47
URL: http://jennyferknox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0