Mina rumskamrater

Jag tänkte det vore intressant att skriva lite om mina rumskamrater, så ni alla vet vad jag står ut med om dagarna :)

Todd 31 år- Todd kom och plockade upp mig på San Franciscos flygplats, den snälla människa som han är. Jag ringde när jag hade klivit av planet för att fråga hur jag skulle känna igen honom, och han svarar "I'm the handsome one". Denna människa är ståuppkomiker, och får mig alltid att skratta hur trött eller nere jag än må vara. Han är som en storebror och han tar hand om mig i denna nya och skrämmande värld. Han är även min rökpartner, min partner in crime, den som visar mig hur tvättmaskinen fungerar etc. Todd löser helt enkelt alla mina problem!

Hannah Sims 24 år- Hannah var med när Todd plockade upp mig på flygplatsen. Hon ser ut som en hillbilly-tjej med håret i en toffs, lite för gula tänder och utslitna kläder. Men ack vilken kvinna! Hon ser rakt in i själen på människor och vet precis när det är lägligt med en kram. Idag började hon dansa med mig till Cheek to Cheek, mitt på öppen gata för att hon tyckte jag var lite för tyst. Hon har blivit lite som en modersgestalt i huset, och hon gav mig en räv att ha i mitt rum som skydd. En kvinna som henne borde alla ha i sitt liv.

Chad 27 år-  Här har vi en fräck kille vill jag säga. Han är snygg, kör motorcykel, lyssnar på underbar musik, har skägg och han är alltid intresserad av vad jag har att säga. Om han inte hade en flickvän (som är underbar hon också) så hade jag nog försökt förföra honom redan. Men universum ville något annat. Jag har i alla fall redan sovit med honom två gånger!

Bradd 30ish år- Bögen i huset, en helt fantastisk varelse. Han pussar alltid på mig och säger att han tycker om mig. Det är också honom man kan gå til när man behöver en peruk till en föreställning, eller bara vill låna lite horiga kjolar. Bradd har precis som jag kärat ner sig i Chad (vilket jag tror alla i huset har gjort?) och han är lite ledsen över att Chad är straigt. Bradd är personen i huset man kan gå till om man vill busa med andra, hoppa i sängen eller bara sitta och dela med sig av livserfarenheter med. Puss på Bradd.

Bree 30ish år- En otroligt söt sak med massor av positiv energi. Hon har alltid bra saker att säga om alla, OCH hon brukar diska åt mig! Hon är spirituel och har så många fötter på jorden man bara kan ha utan att spricka. Till och med när spöket stal hennes underkläder behöll hon lugnet. Bree är en mentor, någon man hela tiden ser upp till och vill lära sig av. Jag vill bli som Bree när jag blir stor.

Natalie 22 år - En hipp hippiebrud från Las Vegas. Coolare tjej får man nog leta efter. Hon har hela rummet fyllt av Bob Marley och Beatles affisher och det doftar alltid rökelser om hennes kläder. Hon går ständigt med ett pannband och lägger ner tid på detaljer. Hon har till och med bjudit hem mig över jul, det vore ganska häftigt att spendera julen i Vegas, right? Nathalie är någon du vet att du alltid kan luta dig emot och som tar dig på en flygtur när du behöver komma bort från verkligheten.

Hannah Gaff 20ish år- Här har vi en tjej med många bollar i luften. Och vilken jävla viljestyrka hon har. Även om vi har fyra lektioner om dagen som alla innebär ett träningspass i sig, så springer hon ändå en mil om dagen. Hon håller på med alla möjliga kampsporter och alltid när jag knackar på hennes dörr så ligger hon på golvet i olika positioner för att behålla sin fysik. Hon är söt som socker i utseendet och har ett leende som kan få vem som helst att smälta. Hannah har helt enkelt ett hjärta av guld och en kropp gjord av stål.

Walkin 20 år - Walkin är queerkillen i huset. Gillar inte att identifiera sig so något speciellt, bara att vara. Han spelar fiol, gitarr, ukulele och såg. Walkin har alltid starka åsikter och kan vara svår att ha att göra med från och till. Men när man väl kommer till en punkt där båda tycker det samma så är han en bra människa. Igår kröp vi ut genom ett fönster, satt på taket, tittade på stjärnorna och kjedjerökte till punk. Det var vackert.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ååh, vad mysiga rumskompisar du har! :)

2008-10-09 @ 10:12:55
URL: http://palmquiist.blogg.se/
Postat av: Jennyfer

Jaaa, alla är fantastiska. Vi är ett riktigt bra gäng

2008-10-10 @ 02:49:12
Postat av: Anna

jag är så himla glad för din skull! det låter som allt man någonsin kan önska sig!!!! kram!

2008-10-12 @ 19:44:01
Postat av: Jennyfer

Tack Anna :)

2008-10-20 @ 08:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0