Bruce

Yeapp, detta inlägg är helt tillägnat Bruce, för att han är en fantastisk lärare och krog-polare.

Bruce är min masklärare, som kan säga vad som helst, när som helst. Han kan spotta ur sig de mest sexistiska eller rasistiska skämten, och du skrattar, för att det är Bruce!
De första veckorna vi hade honom så hatade jag honom. Det enda han sa till mig var att jag stod som en körflicka och att jag betadde mig som en prinsessa. Jag var frustrerad, och min första mask blev en katastrof. Men med tiden lärde jag mig tycka om Bruce, och han började tycka om mig (famför allt för att jag är finsk och vi har tydligen intressanta ansiktsdrag). Så nu för tiden är jag och Bruce ganska goda vänner, och jag älskar att göra masker.
För två dagar sedan var jag och några andra studenter hemma hos Bruce och drack vin. Han bad oss att berätta om oss själva och varför vi var här. Han spådde även mina händer, vilket var otroligt coolt.
Bruce tackade mig dagen efter för att jag öppnat en del av mig själv för honom, och han började vi prata om allt mellan himmel och jord. Vi drog till den lokala krogen och fortsatte vår konversation och han spådde mina händer mer. Detta var i princip vad han sa;
"Du är en drottning, ditt öde är att vara kreativ, du är väldigt känslig och du suger i dig saker folk säger om dig som en svamp och du lever med en oändlig mängd av passion. Passionen inom dig kommer att finna sig väl till hands, vare sig det är ett förhållande eller ett intresse. Du ser dina mål klart framför dig och låter inte mycker komma i din väg. Du kommer aldrig låta dig själv leva i en dimma, för du har alltid koll vart du är på väg."
Han sa även andra saker som jag kommer hålla för mig själv, för att se om de besannas.
Sedan pratade han mycket om hur han har sett mig utvecklas under denna tid, och att han tror att jag kommer vara en av dom männiksor som kommer härifrån som en helt annan människa.

Vad jag vill säga med detta, är tack Bruce för att du finns, och för att du gör mig glad!

Kommentarer
Postat av: Karen

Åå, vad underbart, jag vill också ha en Bruce!

2009-01-09 @ 14:26:16
URL: http://minalivshistorier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0