2012

Jag har läst på lite om mayaindianernas kalender och den så kallade "domedagen" som ska äga rum 21 december 2012. Jag är väldigt intresserad av vetenskap, speciellt astronomi och vill därför veta så mycket som möjligt.

Mayaindianerna var utan tvekan briljanta på astronomi och visste saker som vi i västvärlden kom fram till för mindre än 20 år sedan, och det kan ju vara lite skrämmande. Alltså påstår de att den 21 december 2012 så ska solen och jorden stå i rät linje med vår galax ekvator, vilket förmodligen innebär ett polbyte. Vad som händer under ett polbyte är vetenskapsmännen oense om, och det kan leda till stora elektriska störninger eller, som stora delar av jordens befolkning, mänsklighetens undergång.

Vad tror du? ;)

Jag kan nu själv erkänna att jag skulle bli en smula bitter om mänskligheten utplånades detta datum, jag skulle precis blivit klar med min utbildning och antagligen inte hunnit jobba en enda dag ännu, haha. Just my luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0