Jenny<3Journalistik

Jag helt enkelt ÄLSKAR min utbildning. Okej, jag har bara haft tre ordentliga föreläsningar, men det känns verkligen som jag har hamnat rätt.
Idag hade jag två föreläsningar. Den första handlade om rubrik/notis/ingress. Som lärare har vi en underbar finsk kvinna som är en smula skräckinjagande, men som är intressant att lyssna på. Jag önskar att jag kunde suga ur att kunskap ur henne på en gång.
Den andra föreläsningen handlade om intervjuteknik, och gästföreläsaren var faktiskt ingen mindre än herrn som skrivit huvudboken i vår kurslitteratur. Han var kvick, rolig, och en framstående journalist. Honom ville jag bara krama för jag blev så förälskad.

Nu ska jag dyka ner i "Fånga bilden - Bildjournalistik för skrivare"

BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0