Photoshop vadå?

Idag hade vi enbart en föreläsning. Detta handlade då om våra speciella journalistdatorer med photoshop och knepiga layout program. Jag kom därifrån lika ovetande som innan. Att jag inte kan få ihop det där med olika program gör mig galen, inte ens när läraren stod bakom mig och pekade gjorde jag rätt. Som tur är utbildar jag mig inte till bildjournalist, även om det ingår att kunna fotografera, veta rätt vinkel på ljus m.m. Så jag får väl kämpa mig igenom detta och försöka ta hjälp av dem som kan. För photoshop är ju fan som ett annat språk!

Idag ska jag träffa Amanda och fika, snacka lite skit och bara ta det lugnt. Jag behöver även läsa ut min bok om bildjournalistik, men det är inga problem. En bok på 150 sidors talspråk går ganska lätt att komma igenom, och dessutom har jag redan läst halva.

Buhbye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0