Jag blir så jävla förbannad

Här sitter jag. 20 år, gick ut gymnasiet med toppbetyg och pluggade efter det i USA ett år. Jag är smart, trevlig mot de som förtjänar det och flitig.

Jag är arbetslös.

Det vill Alliansen att jag ska fortsätta vara. Eller nej, de vill att jag ska ta praktik och jobba i tre månader för slavlön för att sedan ändå inte få en vidareanställning. Eller att jag ska börja plugga och skaffa mig en akademisk utbildning.

Men jag vill inte plugga, för jag vet inte vad jag ska plugga. Jag vill jobba några år och tänka ut vad jag vill göra med mitt liv så jag inte hoppar på en utbildning jag inte blir nöjd med.

Så därför får jag vara arbetslös.

Och om jag mot förmodan skulle få en anställning skulle jag fortfarande vara tvungen att bo hemma hos min mamma i evigheter. Det finns ju inga hyresrätter. Och bostadsrätt är det ju inte tal om. Utan fast tjänst (vilket är en myt hos människor under 25) får man inget lån. Men lek med tanken att jag skulle få fast tjänst. Då skulle jag vara tvungen att ha 15% av huspriset att punga ut ur egen ficka. Det är säkert jättemånga i arbetsklassen som har 150.000 undansparat vid 20 års ålder...

Så..
FUCK YOU ALLIANSEN!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lån.

2010-09-21 @ 22:28:26
Postat av: Anonym

puss

2010-09-21 @ 22:28:42
Postat av: Ronja

Hej Jennygumman! Inte alls en myt för alla ;) jag har precis tagit lån och köpt min hyresrätt som blivit bostadsrätt i västertorp för 830 svettiga tusenlappar med min inkomst... :P

2010-09-25 @ 23:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0