Vänstern for life

Jag har varit och röstat nu, och självklart röstade jag rödgrönt. Jag tror på ett klassfritt och jämställt samhälle. Jag är varken rasist eller egoist.

Jag blir så less på alliansen som anklagar de rödgröna för att föra bidragspolitik. Vilka är det som för bidragspolitik egentligen? Alliansen har höjt a-kassan så fler inte har råd att vara med. Så nu när arbetslösheten är så utbredd är det många som inte har något annat val än att gå på socialbidrag. Det finns andra sätt att sköta bidragspolitiken. Ge dem som behöver bidrag, och skärp kontrollerna så det blir svårare att glida på en räkmacka igenom det hela.

Och de rödgröna VILL INTE HÖJA SKATTEN för alla. Bara för dem som tjänar över 40.000 i månaden.

Alliansen pratar om hur mycket bättre det har blivit med sänkt skatt, att man har mer pengar i plånboken. Det kanske höginkomsttagare märker av. Men de som tjänar mindre kanske får några hundralappar extra, och de pengarna äts genast upp av höjd a-kassa och dylikt. Åter igen tjänar de rika mer pengar och de fattiga får mindre.

Okej, ni som har en månadslön som ligger över det vanliga, jag klandrar er inte. Var giriga. Men ni som är studenter/arbetssökande/unga/låginkomsttagare, hur fan tänker ni när ni röstar blått? Ni gör det sämre för er själva och bättre för de som redan har mer än nog. Fy fan för er.

Röd in i Döden
Jennyfer Knox

Kommentarer
Postat av: Susanne

WAY TO GO JENNY! :D

2010-09-19 @ 15:49:03
Postat av: Ronja

Jag tjänar 35 lakan i månaden. Röstade ändå rött. Jag håller med dig i allt du skriver. De jag tycker är värst är att de är de obildade som går på allt de här, de rika och bildade är väl medvetna om hur de fattiga, eller ja, den stora massan luras av dessa extra hundralappar i plånboken.

Nu ska man också börja me yrkesutbildningar, att folk ska göra de dom är "Bra" på som de kallar de och slippa alla teoretiska ämnen, förödande inför framtiden. Man vill alltså sluta bilda vanliga arbetare, en svetsare ska bara kunna prata med en annan svetsare, de ska vara de obildade hantverkarna och de rika akademikerna. Nu ökar vi klyftorna...

En tragisk politik, som tyvärr fått fäste i de som inte ens tjänar på det... sorgligt.

2010-09-26 @ 16:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0